FootBalance ja Peugeot mukaan Tapiolan Hongan YHDESSÄ-verkostoon
Koripallon kasvattajaseura Honka lanseerasi marraskuun alussa uuden sponsorituotteen Tapiolan Honka YHDESSÄ-verkoston. Kumppaniverkosto vastaa seuran kumppaniyritysten edustajien toiveeseen konkreettisista ja mitattavissa olevista yhteistyömuodoista. Verkoston jäsenille järjestetään tapahtumia kauden aikana, joissa kohtaavat urheilusponsoroinnin ja myynnin- sekä markkinoinnin teemat, unohtamatta koripalloon ja Hongan toimintaan tutustumista. Ensimmäiset mukaan lähteneet yritykset ovat yksilöllisiin pohjallisiin sekä kompressiotuotteisiin erikoistunut FootBalance sekä juuri uuden mallistonsa lanseerannut Peugeot.
FootBalance lisää honkalaisten hyvinvointia ja yrityksessä nähdään verkostoitumisen monet mahdollisuudet
FootBalance on toiminut Tapiolan Hongan yhteistyökumppanina jo vuosien ajan. Nyt yritys on jo toista kautta Hongan naisten edustusjoukkuueen pääyhteistyökumppani. FootBalancen toimitusjohtaja Klaus Rauhansalo kertoo yhteistyön alusta ja kehityksestä.
”FootBalancen ja Tapiolan Hongan yhteistyö alkoi vuonna 2012, jolloin muutama joukkue oli tuotekehitysprojektiemme testiryhmänä. Vuosien aika yhteistyö on kehittynyt tiiviiksi, erityisesti vammojen ehkäisyn osa-alueella. Lukuisat Hongan pelaajat, junioreista aikuisiin ovat käyneet FootBalancen jalka-analyysissä ja hankkineet käyttöönsä yksilölliset pohjalliset. Niiden avulla koriskengästä on saatu tukevampi ja juuri yksilön jalan mukainen. Loukkaantumisia urheilussa tapahtuu ja myös silloin olemme auttamassa. Hyvänä esimerkkinä Jeb Iveyn plantarifaskiitista parantuminen. Ammattilaistemme sekä tuotteidemme avulla Ivey saatiin pelikuntoon nopeasti. Hongan yhteistyön tuloksia olemme käyttäneet sekä tuotekehityksessä, että markkinoinnissa. Olemme myös saaneet uusia partnereita, kuten kumppanuus Susijengin kanssa 2014 alkaen.”
FootBalancella tehtiin päätös jatkaa honkalaisten yhteistyökumppanina myös kuluvalla kaudella 2019-20 ja nyt yritys liittyy Tapiolan Honka YHDESSÄ-verkostoon. Millaiset syyt painavat vaakakupissa, kun päätöksiä tehdään ja miksi verkostoituminen Hongan avulla kiinnostaa?
”Viime kaudella päätimme lähteä Hongan naisten pääyhteistyökumppaniksi, auttaaksemme erityisesti tyttö- ja naiskoripalloilua. Menneen vuoden kokemukset olivat positiivisia ja haluamme olla mukana kehittämässä Hongan kanssa uudenlaista urheilusponsorointia, joka ei ole vain raha vastaan paitamainos. Nykyisessä mallissa pyrimme interaktiiviseen kanssakäymiseen Hongan ja meidän ammattilaisten välillä. Yhteistyömme pitää sisällään tuotteita, tilaisuuksia, sosiaalisen median kampanjoita ja teemaotteluita. Olemme laajentaneet yhteistyötä Hongan kautta Honkahallilla toimivaan RecoveryRoomiin, josta saa tänä päivänä paitsi korkealaatuista fysioterapiaa ja hierontaa, myös FootBalancen jalka-analyysejä sekä yksilöllisiä pohjallisia” Rauhansalo jatkaa.
”Joillekin yrityksille verkostotapahtumat ovat ihan suoria asiakashankintamahdollisuuksia, toisille ne voivat olla partneriverkoston laajentamista. Uskon, että Hongan YHDESSÄ-verkosto voi myös toimia hyvänä kanavana ajatusten vaihtoon sekä ideointiin. Usein tämän tyyppisissä yksittäisen lajin ympärille rakennetuissa verkostoissa tapaa myös samanhenkisiä ihmisiä, joka auttaa luottamussuhteiden luomisessa ja madaltaa osaltaan yhteistyön aloittamisen kynnystä. Ihmisten välisen luottamuksen rakentaminen on kuitenkin aina liiketoiminnan ydinasia.”
Hongan tuoreimpiin yhteistyökumppaneihin kuuluvalla Peugeotilla tavoitellaan brändin tunnettuutta
Pitkän uran autoalan markkinointipuolella tehnyt ja nyt muun muassa Peugeotia maahantuovassa Auto-Bon Oy:ssä yritysmyyntipäällikkönä työskentelevä Tuukka Uunila näkee urheilu- ja yritysmaailmassa paljon yhteistä.
”Yritysmaailman ja urheilun välillä on paljon yhteisiä intressejä, kuten tavoitteellisuus, jatkuva kehittyminen ja yhteistyö yrityksen tai joukkueen eri ihmisten välillä. Niin yritysmaailmassa, kuin urheilussakin, verkostoituminen on tärkeää asioiden etenemiseksi haluttuun suuntaan. Urheilijalla – myös joukkueurheilijalla – on yksilön vastuu, aivan kuten työntekijälläkin organisaatiossa.”
Mitä Peugeotilla sitten tavoitellaan yhteistyöllä Hongan ja YHDESSÄ-verkoston kautta? Uunila vastaa.
”Peugeot on perinteikäs vahva brändi, jonka tunnettuutta halutaan ennestään lisätä. Vahvasti uusiutunut ja sähköistyvä mallistomme tukee oikeanlaisen brändimielikuvan rakentumista. Verkoston kautta pyritään toki myös saamaan kaupallisia aktiviteetteja.”
Uunila innostaa muitakin lähtemään mukaan kasvattamaan YHDESSÄ-verkostoa.
”Aina kannattaa tavata uusia ihmisiä ja katsoa löytyykö hedelmällisiä ajatuksia mahdollisesta yhteistyöstä. Honka tarjoaa siihen tässä hyvän mahdollisuuden.”
Tapiolan Honka YHDESSÄ-verkoston tuella pystytään paljoon, mikäli verkoston kasvaessa. Tällä hetkellä verkoston mukanaan tuomaa tukea on tarkoitus käyttää mm. junioritoiminnan kehittämiseen, vähävaraisten perheiden tukemiseen harrastusmaksuissa sekä Honkahallin toimintaan. Tällä hetkellä 140 000 vuosittaista kävijää keräävällä Honkahallilla panostetaan pelaajaturvallisuuteen hankkimalla kaikille kolmelle kentällä seinäpehmusteet kenttäpäätyihin vaimentamaan mahdollisia törmäyksiä pelitilanteissa.
Tule mukaan kasvattamaan Tapiolan Honka YHDESSÄ-verkostoa. Vuoden tapahtumat Susijengin helmikuun EM-karsintaottelusta lähtien uudelle jäsenelle nyt alkaen 2400€ / vuosi.
Ota yhteyttä Tapiolan Hongan markkinointiin:
Sonja Herrala
Yhteisömanageri
Tapiolan Honka
sonja.herrala@tapiolanhonka.fi
045-1751475
Anne Eklund
Toiminnanjohtaja
Tapiolan Honka
anne.eklund@tapiolanhonka.fi
050-3449608